تامین کسری سنگ آهن تا چشم انداز 1404
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، طبق آمار بدست آمده از وضعیت بازار سنگ آهن در روز های اخیر، به این مهم دست یافتیم که طی چهار سال اخیر صادرات سنگ آهن کاهش چشمگیری داشته بصورتیکه طبق گفته رئیس انجمن سنگ آهن ایران، میزان صادرات این محصول در سال 92 حدود 24 میلیون تن بوده است که این میزان در یال گذشته به 6 میلیون تن رسیده است.
این آمار نشان دهنده کاهش 18 میلیون تنی صادرات در بازه زمانی ذکر شده می باشد، اما علت این کاهش بسیار زیاد چیست؟ دلیل این موضوع را می توان راه اندازی کارخانه های تولید کنسانتره در سال های اخیر دانست که باعث شده تا این میزان از سنگ آهن دانه بندی شده جذب شود که این موضوع بسیار حائض اهمیت می باشد.
این در شرایطی است که تولید سنگ آهن طی سال هی 93 و 94 با کاهش مواجه شده است،که علت آن عدم کشش مصرف داخلی در این دوره می باشد. از سوی دیگر افت قیمت سنگ آهن ایرانی در بازارهای جهانی موجب شده تا صادرات سنگ آهن با کاهش استقبال مواجه شود که در نتیجه این شرایط باعث کاهش تولید شده است.این شرایط در سال 95 و 96بهبود یافته است. 
مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران درباره این موضوع گفت: میزان تولیدات سنگ آهن در حال برگشت به شرایط معمول می باشد و بیشتر این کسری بازگشته که توسط بازار مصرف داخلی جذب شده است. از سوی دیگر  سنگ آهن ایران به جای صادرات در حال جذب در زنجیره تولید داخلی می باشد. قطعا این موضوع ادامه خواهد داشت و یش بینی من عدم موجودی سنگ آهن دانه بندی برای صادرات طی دو سال آینده می باشد.
اکبریان با اشاره به تاثیرات این اتفاق بر روی صادرات کنسانتره افزود: هدفی که تمام ما معدنی ها و فولاد سازان تعیین کرده ایم طبق خط مشی و نقشه راهبردی می باشد که دولت در این باره تعیین کرده است. این هدف بر دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 تاکید دارد. که همه ما وظیفه داریم تا نقشمان را در راهبردی کردن این موضوع بدرستی ایفا کنیم. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: